مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 15:502021-09-23سياسي

سیاست دولت جدید گسترش همه جانبه روابط با آفریقا خواهد بود


وزیر خارجه کشورمان با تأکید بر سیاست دولت جدید در راستای گسترش همه جانبه روابط با آفریقا، آمادگی ایران برای تداوم حمایت متقابل در مجامع بین المللی را اعلام کرد.

- ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سومین روز از دیدار های دوجانبه با همتایان خود در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، جفری اونیما وزیر خارجه نیجریه دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تأکید بر عزم جدی دولت جدید برای گسترش روابط با نیجریه، تسهیل فضای تجارت بخش های خصوصی دو کشور را به عنوان عامل ضروری تحقق این هدف عنوان کرد و در این رابطه ایجاد خط کشتیرانی و تسهیل صدور روادید تجاری را از جمله گام های پیشنهادی مؤثر در گسترش روابط برشمرد و از آمادگی ماهان برای برقراری خط مستقیم به لاگوس خبر داد.

وی با اشاره به این که ششمین کمیسیون مشترک آماده برگزاری است و تهران میزبانی آن را عهده دار خواهد بود ، اظهار کرد: برگزاری این کمیسیون می تواند تحرکی در روابط تجاری ایجاد کرده و آن را به سطح روابط خوب سیاسی کنونی دو کشور برساند.

وزیر خارجه کشورمان در رابطه با موضوع شیخ زکراکی اظهار کرد: پرونده شیخ زکزاکی در یک اقدام سازنده مقامات کشور شما به نقطه خوبی رسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست دولت جدید گسترش همه جانبه روابط با آفریقا خواهد بود

سیاست دولت جدید گسترش همه جانبه روابط با آفریقا خواهد بود