مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 11:002021-09-23اقتصادي

دو عامل اصلی وقوع حوادث کار در معادن ایران


بسیاری از کارشناسان معتقدند که استخراج معادن در سالهای اخیر به روش سنتی و قدیمی صورت گرفته و این امر در وقوع بیشتر حوادث کار معدنی اثرگذار بوده است.

- بسیاری از کارشناسان معتقدند که استخراج معادن در سالهای اخیر به روش سنتی و قدیمی صورت گرفته و این امر در وقوع بیشتر حوادث کار معدنی اثرگذار بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس آمارها حوادث ساختمانی و معدنی بیشترین آمار تلفات نیروی کار را به خود اختصاص داده و بیشتر معضلات در باب حوادث ناشی از کار در حوزه کارگاه های معدنی و مربوط به معادن ذغال سنگ بوده است.

کارشناسان معدن عدم استفاده از فناوری های روز در مسائل استخراج معادن به ویژه ذغال سنگ را از جمله علل وقوع حوادث معدنی دانسته و معتقدند عدم رعایت این موارد موجب بروز حوادث ناگوار در سالهای اخیر بوده است.

از سوی دیگر، تعداد کم بازرسان کار و عدم تناسب تعداد آنها با تعداد کارگران مشمول قانون کار در مقایسه با نرم جهانی و عدم امکان تأمین تجهیزات مورد نیاز بازرسان کار که ناشی از محدودیت های بودجه ای است از دیگر علل تاثیرگذار بوده است.

حاتم شاکرمی، معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از دو موضوع حفاری و نگهداری سنتی به عنوان عوامل اصلی حوادث کار در معادن نام برده و می گوید: در حال حاضر در کشور بیش از 5500 معدن وجود دارد و حد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو عامل اصلی وقوع حوادث کار در معادن ایران

دو عامل اصلی وقوع حوادث کار در معادن ایران