مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 10:502021-09-23بين الملل

رأی الیوم؛ ماجرای «کودتای ساختگی» سودان و اشتباهات راهبردی ژنرال ها


سردبیر روزنامه رأی الیوم، با ذکر شواهد غیرقابل انکار که مؤید ساختگی بودن کودتای اخیر در سودان است، به بررسی سه اشتباه راهبردی فاجعه بار ژنرال های سودانی که موجب قرار گرفتن این کشور در آستانه فروپاشی شده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رأی الیوم چاپ لندن، در  تحلیل اخباری که طی چند روز اخیر درباره کودتای نافرجام در سودان منتشر شد، نوشت که این یک کودتای نظامی ساختگی بود و شواهد انکارناپذیری در این باره وجود دارد.

صبح روز سه شنبه پیش (30 شهریور) بود که تلویزیون رسمی سودان، ناگهان پخش زنده برنامه های خود را متوقف و اعلام کرد در این کشور کودتایی نافرجام صورت گرفته است.

سپس اخباری در خصوص بازداشت کلیه عاملان این کودتا منتشر شد.

 این کودتا بدون هیچگونه تیراندازی خنثی شد و گزارشی از کشته و جراحت کسی منتشر نشد و چند ساعت پس از انتشار این خبر اعلام شد که اوضاع در پایتخت سودان آرام است، همه مسیرها باز و همه فروشگاه های دولتی به طور عادی کار می کنند.

عطوان با انتشار یادداشتی در تحلیل این اخبار می نویسد که حکومت کنونی سودان با ادعای ناکام گذاشتن تلاش برای انجام کودتا در این کشور، افسران رژیم سابق و وابسته به عمر البشیر رییس جمهور مخلوع سودان که در حال حاضر در زندان کوپر به سر می برد، متهم رد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رأی الیوم؛ ماجرای «کودتای ساختگی» سودان و اشتباهات راهبردی ژنرال ها

رأی الیوم؛ ماجرای «کودتای ساختگی» سودان و اشتباهات راهبردی ژنرال ها