مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 09:552021-09-23بين الملل

گوترش: کشورهای عضو دائم شورای امنیت افغانستان باثبات را خواستار شدند


دبیرکل سازمان ملل در پایان نشست روز چهارشنبه این سازمان با وزرای خارجه کشورهای عضو دائم شورای امنیت تاکید کرد که این پنج کشور همگی خواستار افغانستانی باثبات هستند.

- دبیرکل سازمان ملل در پایان نشست روز چهارشنبه این سازمان با وزرای خارجه کشورهای عضو دائم شورای امنیت تاکید کرد که این پنج کشور همگی خواستار افغانستانی باثبات هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در پایان نشست روز چهارشنبه این سازمان با وزرای خارجه کشورهای عضو دائم شورای امنیت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزرای پنج کشور دراین نشست تاکید کردند همگی خواستار افغانستانی هستند که حقوق زنان و دختران رعایت شده، پناهگاهی برای تروریسم نبوده و دولتی جامع و شامل حال تمامی گروه های مردمی در آن تشکیل شود.

ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل در پاسخ به سوال خبرگزاری فرانسه درباره اینکه آیا احتمال رسیدن به موضعگیری یکپارچه ای میان پنج کشور عضو درباره طالبان وجود دارد یا نه، گفت: وحدت همه جا وجود دارد.

در این نشست که به پیشنهاد انگلیس در سالن شورای امنیت برگزار شد و بیش از یک ساعت ادامه داشت، علاوه بر گوترش، وزرای خارجه آمریکا، چین، روسیه، انگلیس و فرانسه نیز حضور داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوترش: کشورهای عضو دائم شورای امنیت افغانستان باثبات را خواستار شدند

گوترش: کشورهای عضو دائم شورای امنیت افغانستان باثبات را خواستار شدند