مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 09:002021-09-23بين الملل

تلاش استرالیا برای کاهش سطح تنش با اتحادیه اروپا


وزیر تجارت استرالیا اعلام کرد که توافق تجاری استرالیا و اتحادیه اروپا ضمن تضمین سود متقابل، به اعضای این اتحادیه اجازه خواهد داد تا در منطقه اقیانوس هند- آرام نقش آفرینی و حضور بیشتری داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از از یورونیوز، دان تیهان، وزیر تجارت استرالیا، روز چهارشنبه از اتحادیه اروپا خواست تا در جهت دستیابی به توافق تجارت آزادی که نفع تمامی طرف ها را تامین کند، گام بردارد.

تیهان همچنین با اشاره به درک اتحادیه اروپا از وزن اقتصادی منطقه اقیانوس هند-آرام حصول این توافق تجاری را عاملی برای تقویت تعامل اعضای اتحادیه اروپا در این منطقه عنوان کرد.

دور تازه مذاکرات استرالیا و اتحادیه اروپا برای حصول توافقی تجاری، 12 اکتبر آینده برگزار خواهد شد؛ نشستی که موفقیت آن با بروز تنش تازه میان دو طرف با تردید مواجه شده است.

استرالیا هفته گذشته اعلام کرد که به دنبال عقد پیمان آکوس (AUKUS) با ایالات متحده و بریتانیا با هدف همکاری دفاعی و امنیتی در منطقه اقیانوس هند-آرام، سفارش زیردریایی های فرانسوی را لغو کرده و در عوض حداقل 8 زیردریایی دارای موتور اتمی از آمریکا خریداری می کند؛ تصمیمی که خشم فرانسه را برانگیخت و با اعلام پشتیبانی بروکسل از پاریس منجر به بروز تنش در روابط استرالیا و اتحادیه اروپا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش استرالیا برای کاهش سطح تنش با اتحادیه اروپا

تلاش استرالیا برای کاهش سطح تنش با اتحادیه اروپا