مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 08:352021-09-23بين الملل

منافع شانگهای از عضویت ایران؛ «تهران» بازیگری قهار در منطقه ای حساس


به اعتقاد کارشناس مسائل منطقه، ورود ایران به سازمان شانگهای، این سازمان را تقویت و نقش آن در مسائل منطقه ای را برجسته تر خواهد کرد.

- نعمت میرزا احمد  کارشناس مسائل منطقه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه ابراز داشت که ورود ایران به سازمان همکاری های شانگهای، این سازمان را تقویت و نقش آن در مسائل منطقه ای برجسته تر خواهد کرد.

وی عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای را در جهت رسیدگی بهتر این سازمان به مسائل با به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان، احساس برتری در این کشور را دارد.

به این دلیل است که حالا بیشتر طرف های خارجی در مورد طالبان ترجیح می دهند تا با پاکستان وارد مذاکره شوند که این موضوع هم در نشست اخیر سران شانگهای و هم در دیدارهای حاشیه ای آن به چشم می رسید.

به باور من روسیه، هند و کشورهای آسیای مرکزی ضمن تعامل موثر با ایران در مورد افغانستان می توانند شرایط را به گونه ای تغییر دهند که تحولات آتی افغانستان محدود به خواسته ها و بازیگری چند کشور خاص نشود.

این کارشناس مسائل سیاسی و امنیتی منطقه ادامه داد: ایران با عضویت کامل در سازمان همکاری های شانگهای، در عرصه های مختلف همکاری اعم از سیاسی، اقتصادی، تجاری، علمی و فرهنگی نقش فعالی ایفا و تعاملات منطقه ای را وارد فصل جدید خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منافع شانگهای از عضویت ایران؛ «تهران» بازیگری قهار در منطقه ای حساس

منافع شانگهای از عضویت ایران؛ «تهران» بازیگری قهار در منطقه ای حساس