مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 08:052021-09-23سياسي

تلاش جمهوری خواهان برای استیضاح بایدن به دلیل «رسوایی افغانستان»


بعد از شکست یک نماینده جمهوری خواه برای استیضاح جو بایدن در اولین روز ریاست جمهوری او، چهار عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان یک بار دیگر طرح استیضاح او را به این مجلس ارائه دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، باب گیبز عضو جمهوری خواه ایالت ، اندی بیگز نماینده جمهوری خواه از ایالت آریزونا، برایان بابین از تگزاس و رندی وبر دیگر قانونگذار ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان از طرح استیضاح بایدن حمایت کرده اند.

طبق گزارش رسانه های آمریکایی، این دومین بار است که بندهای استیضاح بایدن از مقام ریاست جمهوری (به مجلس نمایندگان) ارائه می شود.

اولین بار، مارجوری تیلور گرین نماینده جمهوری خواه ایالت جورجیا در روزی که بایدن به عنوان رییس جمهور مراسم تحلیف را برگزار کرد، طرح استیضاح او را به مجلس نمایندگان ارائه داد.

بنا بر گزارش هیل، با توجه به اکثریت نسبی دموکرات ها در مجلس نمایندگان آمریکا طرح استیضاح به جایی نمی رسد اما این موضوع نشان می دهد که استفاده از بندهای استیضاح در مجلس نمایندگان به شدت دو قطبی، دارد به یک رویه معمول تبدیل می شود.

دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا در دوره ریاست جمهوری چهار ساله خود، دوبار استیضاح شد اما در هر دو بار به دلیل تسلط جمهوری خواهان بر مجلس سنا از استیضاح تبرئه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش جمهوری خواهان برای استیضاح بایدن به دلیل «رسوایی افغانستان»

تلاش جمهوری خواهان برای استیضاح بایدن به دلیل «رسوایی افغانستان»