مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 05:402021-09-23پزشكي

درمان احتمالی چاقی و مقاومت به انسولین شناسایی شد


محققان دانشگاه موناش استرالیا برای اولین مرتبه نشان دادند که اختلال عملکرد لنفاوی مزانتریک(روده) یک علت بالقوه و هدف درمانی برای چاقی و مقاومت به انسولین است.

- ایسنا/خراسان رضوی محققان دانشگاه موناش استرالیا برای اولین مرتبه نشان دادند که اختلال عملکرد لنفاوی مزانتریک(روده) یک علت بالقوه و هدف درمانی برای چاقی و مقاومت به انسولین است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمدیکال اکسپرس یک تحقیق پیشگامانه چرخه ای بسیار مضر را شناسایی کرد که در آن رژیم غذایی با چربی بالا باعث اختلال در عملکرد لنفاوی مزانتریک و به نوبه خود منجر به تجمع چربی شکمی می شود.

این تحقیق همچنین شواهدی ارائه می دهد که مداخله در این چرخه با مهار مسیرهای مرتبط با اختلال عملکرد لنفاوی ممکن است درمانی برای چاقی و بیماری های متابولیک مرتبط باشد.

درمان سیستم لنفاوی مزانتر با یک مهارکننده کوکس2 هدفمند لنف، طبیعی سازی ساختار عروق لنفاوی، پیشگیری از افزایش وزن و معکوس کردن عدم تحمل گلوکز و هایپر انسولینی(شرایط مرتبط با دیابت نوع 2) را نشان داد.

گروهی از محققان موسسه علوم دارویی موناش ملبورن(MIPS) از جمله پروفسور ناتالی ترواسکیس، پروفسور کریس پورتر و پژوهشگر فوق دکتری، اینیوان کاو با همکاری شرکت پیورتک(PureTech) شرکت زیست درمانی در مراحل بالینی در ایالات متحده، سرپرستی این تحقیق را بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان احتمالی چاقی و مقاومت به انسولین شناسایی شد

درمان احتمالی چاقی و مقاومت به انسولین شناسایی شد