مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 19:052021-09-22بين الملل

قرارداد فرانسه-استرالیا از سال ها پیش درخطر بود


خبرگزاری رویترز برای سرپوش گذاردن بر سر اختلافات در جبهه غربی پیرامون قرارداد زیردریایی هسته ای آمریکا-انگلیس با استرالیا گزارش داد: فرانسه نباید بابت لغو قرارداد زیردریایی آن کشور با استرالیا تعجب کرده باشد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از رویترز از سیدنی، سیاستمداران استرالیایی می گویند که نگرانی های بزرگی درباره تاخیرها، افزایش هزینه ها و مناسب بودن این پروژه و قرارداد با فرانسه از سال ها پیش بطور رسمی و علنی مطرح شده بود.

دولت فرانسه با ابراز ناخشنودی از این مساله، سفیران خود را از کانبرا و واشنگتن فرا خوانده است.

با این حال یک گزارش علنی سال 2020 از بازرسی کل این کشور نشان می دهد که در سپتامبر 2018 یک هیات نظارتی مستقل تحت رهبری دونالد وینتر وزیر سابق نیروی دریایی آمریکا به استرالیا توصیه کرده بود که گزینه های جایگزین را بررسی نماید.

جلسات استماع و گزارش های کنگره استرالیا درباره این پروژه نیز حاکی است که مشکلاتی در این ارتباط در حال ظهور بوده و وزیر دفاع در ماه ژوئن به پارلمان گفت که طراحی اضطراری برای این برنامه در دست اجرا است.

یک قانونگذار فرانسوی نیز در پارلمان طی ماه ژوئن سوالاتی درباره نگرانی هایی در خصوص تاخیرات مطرح کرد و گفت استرالیا ممکن است به دنبال گزینه های جایگزین باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرارداد فرانسه-استرالیا از سال ها پیش درخطر بود

قرارداد فرانسه-استرالیا از سال ها پیش درخطر بود