مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 17:352021-09-22بين الملل

امیدواریم گفتگو با تهران به برقراری روابط منجر شود/ ایران کشوری همسایه است


شاه سعودی در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل که ار طریق تماس تصویری ایراد شد ابراز امیدواری کرد که مذاکرات عربستان و ایران به برقراری روابط میان طرفین منجر شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از العربیه، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات عربستان و ایران موجب اعتمادسازی میان دو طرف شود.

ملک سلمان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از طریق تماس تصویری، تأکید کرد که اولویت اصلی سیاست خارجی عربستان تقویت امنیت و ثبات و حمایت از راه حل های مسالمت آمیز برای حل اختلافات و نزاع هاست.

او همچنین از حمایت کامل کشورش از حقوق آبی مصر و سودان در بحران سد النهضه خبر داد و گفت: عربستان حامی راهکار مسالمت آمیز بحران سدالنهضه به گونه ای که حقوق مصر و سودان را تضمین کند، است.

پادشاه عربستان درباره جنگ در یمن نیز با ادعای اینکه طرح صلح عربستان که سال گذشته مطرح شد می تواند ضامن تحقق صلح در یمن باشد، مدعی شد: حوثی ها راه حل مسالمت آمیز را نمی پذیرند و به تأسیسات غیر نظامی عربستان روزانه حمله می کنند.

او گفت که ایران کشوری همسایه است و ابراز امیدواری کرد که گفت وگوها با ایران به اعتمادسازی میان طرفین و برقراری روابط بیانجامد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیدواریم گفتگو با تهران به برقراری روابط منجر شود/ ایران کشوری همسایه است

امیدواریم گفتگو با تهران به برقراری روابط منجر شود/ ایران کشوری همسایه است