مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 15:452021-09-22سياسي

تفاوت فرهنگسرا با سرای محله از زمین تا آسمان


یک فعال فرهنگی و رسانه ای در یادداشتی به تحلیل جایگاه و تفاوت فرهنگسرا و سرای محله به عنوان دو رکن تاثیرگذار در مشارکت های اجتماعی شهروندان پرداخته و بی مهری شهرداری ها نسبت به این دو نهاد را به نوعی نپذیرفتن کارکردهای نوین مدیریت شهری و قلیان آسیب های اجتماعی توصیف کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از  مشهد، سهراب صمدی حکاک فعال فرهنگی و رسانه ای در یادداشتی به تحلیل جایگاه و تفاوت فرهنگسرا و سرای محله به عنوان دو رکن تاثیرگذار در مشارکت های اجتماعی شهروندان پرداخته و بی مهری شهرداری ها نسبت به این دو نهاد را به نوعی نپذیرفتن کارکردهای نوین مدیریت شهری و قلیان آسیب های اجتماعی توصیف کرده است.

در این یادداشت آمده است: فراهم شدن ساختارها و ترتیبات نهادی اقتصادی سیاسی و علمی شهروندیِ منجر به رشد شهروندان در مشارکتی خردمندانه و تأثیرگذار در فضای اجتماع خود، در دنیا بیش از یکصد سال است که به عنوان لازمه مدیریت شهری در عصرجدید، به وقوع پیوسته است.

در کشور ما فرهنگسراها برای اولین بار، بیش از 25 سال قبل در شهر تهران آن هم با تدبیر مقام معظم رهبری، پا به عرصه حیات شهری گذاشتند و 15 سال بعد از ظهور و بروز آنها در شهرها، سرای محلات، باز هم برای اولین بار در کشور، در تهران، متولد شدند بله یعنی بیش از 10 سال است که از عمر سرای محل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاوت فرهنگسرا با سرای محله از زمین تا آسمان

تفاوت فرهنگسرا با سرای محله از زمین تا آسمان