مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 15:452021-09-22سياسي

کشف خمره متعلق به عصر ساسانیان در مبارکه


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مبارکه گفت: روز گذشته طی دریافت گزارشی از دوستداران میراث فرهنگی منطقه مبنی بر حفاری غیرمجاز، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مبارکه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، ولی الله رهبری امروز بااعلام کشف یک خمره ساسانی در مبارکه، گفت: روز گذشته طی دریافت گزارشی از دوستداران میراث فرهنگی منطقه مبنی بر حفاری غیرمجاز، یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان سریعاً به محل اعزام شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مبارکه ادامه داد: یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان با همکاری نیروهای انتظامی مبارکه، حفاران غیرمجاز را دستگیر کردند و این مجرمان، به منظور طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

 وی افزود: مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان موفق شدند در عملیات دستگیری این حفاران غیرمجاز، یک خمره سفالی که متعلق به دوران ساسانیان بود را کشف و ضبط کنند.

رهبری در پایان تصریح کرد: این خمره سفالی که در گذشته به منظور نگهداری آذوقه استفاده می شده با همکاری شهرداری مبارکه به محل اداره میراث فرهنگی شهرستان منتقل شد و با توجه به هماهنگی های انجام شده، طی روزهای آینده، برای مرمت و استحکام بخشی به کارگاه تخصصی مرمت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف خمره متعلق به عصر ساسانیان در مبارکه

کشف خمره متعلق به عصر ساسانیان در مبارکه