مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 15:052021-09-22اقتصادي

ارزش برجای ذخایر معدنی 7 میلیارد دلار افزایش یافت


طی سال های اخیر، حدود 7 میلیارد دلار به ارزش برجای ذخایر معدنی کشور افزوده شد.

- به نقل از ایمیدرو، وجیه الله جعفری در مجمع عمومی عادی سالانه ایمیدرو افزود: این سازمان طی سال های گذشته، اقدامات توسعه ای گسترده ای در حوزه اکتشاف انجام داد که منجر به اکتشاف پهنه های جدید، دریافت پروانه های اکتشاف و در برخی موارد دریافت گواهی کشف و درنتیجه ذخیره های جدید شد.

وی اضافه کرد: ذخیره موجود ارزش برجای 10 ماده معدنی شامل طلا، سنگ آهن، آنتیموان، باریت، زغال سنگ، بوکسیت، سرب و روی، مس محتوا، شورابه و عناصر نادر خاکی، حدود 39 میلیارد دلار است.

رییس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به ارزش افزوده ناشی از فرآوری ذخایر معدنی موجود تصریح کرد: ارزش افزوده مواد معدنی فرآوری شده و سرمایه گذاری های انجام شده تاکنون، حدود 271 میلیارد دلار است که با احتساب تبدیل ذخایر معدنی موجود به محصول (774 میلیارد دلار)، این رقم به حدود 1045 میلیارد دلار می رسد.

وی افزود: با توجه به تعداد پهنه های اکتشاف شده و شناسایی های صورت گرفته، پیش بینی می شود طی 20 سال آینده، میزان ارزش افزوده ذخایر معدنی فرآوری شده به 1500 میلیارد دلار برسد.

جعفری با مقایسه ایمیدرو با سازمان های توسعه ای کشورهای موفق، گفت: ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه ای برخلاف سازمان های توسعه ای کشورها که در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزش برجای ذخایر معدنی 7 میلیارد دلار افزایش یافت

ارزش برجای ذخایر معدنی 7 میلیارد دلار افزایش یافت