مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 14:052021-09-22سياسي

بیش از 60 درصد قانون کار هنوز اجرا نشده است!


دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با بیان اینکه بیش از 60 درصد مواد قانون کار تاکنون اجرایی نشده، گفت: اگر کارفرمایان به تکالیف خود که در قانون پیش بینی شده عمل کنند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هادی ابوی گفت: قانون کار قانون حداقل ها است و جنبه های حمایتی بسیاری دارد اما متاسفانه خیلی از مواد قانون کار را اجرا نکرده ایم به نحوی که بیش از 60 درصد قانون کار هنوز به اجرا در نیامده است.

وی خطاب به کسانی که معتقدند قانون کار ایراد دارد گفت: اعلام کنند که این قانون چند ماده دارد و در کجای آن بحث معافیت آمده که از آن خبر نداریم.

دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران که در یک برنامه تلویزیونی سخن می گفت، ادامه داد: یک بخش از قانون کار مربوط به بخش مجازات ها است که وقتی کارفرمایان به تکالیف خود عمل نکردند باید جریمه بپردازند ولی آیا این بخش از قانون تاکنون اجرا شده است؟ ابوی تصریح کرد: در قانون کار به بحث دستمزدها اشاره و اعلام شده که تصمیم گیری در این خصوص با شورای عالی کار است.

همچنین اگر کارگری قصور کرد قانون کار پیش بینی کرده که چگونه با او برخورد شود.

وی در عین حال به ماده 10 قانون کار اشاره و اظهار کرد: بر اساس این ماده کارگر و کارفرما می توانند بین خود قرارداد ببندند ولی حتماً یک نسخه از قرارداد باید به اداره کار ارائه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 60 درصد قانون کار هنوز اجرا نشده است!

بیش از 60 درصد قانون کار هنوز اجرا نشده است!