مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 13:402021-09-22اقتصادي

744 میلیارد از یارانه ها به دانش آموزان رسید


آنچه در مدت اخیر از محل درآمد ناشی از هدفمندی یارانه ها و طبق قانون بودجه به دانش آموزان اختصاص پیدا کرده به بیش از 740 میلیارد تومان می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هر ساله در تبصره 14 قانون بودجه، وضعیت منابع و مصارف قانون هدفمندی یارانه مشخص می شود و دولت مکلف است بر اساس منابع کسب شده نسبت به پرداخت سهم بخش های مختلف تعیین شده در سمت مصارف اقدام کند.

گرچه سال ها منابع هدفمندی در حد پرداخت هزینه یارانه نقدی بود و حتی با کسری مواجه می شد ولی به تدریج با افزایش منابع و عدم تغییر مبلغ یارانه ها، مازاد این درآمد به سایر بخش ها نیز اختصاص پیدا می کند.

اما یکی از محل های مصرف درآمد هدفمندی، حوزه دانش آموزی و مدارس است که گزارش های سازمان هدفمندی یارانه ها نشان می دهد در مدت اخیر پرداخت هایی در بخش های مختلف برای فعالیت های آموزشی و پرورشی، تجهیزات و کمک هزینه خرید تبلت و یا جلوگیری از آسیب های اجتماعی انجام شده که به حدود 744 میلیارد تومان می رسد.

پرداخت 352 میلیارد تومان به حساب وزارت آموزش و پرورش بررسی جزییات پرداخت های صورت گرفته از این حکایت دارد که در اجرای بند 39 مصارف تبصره 14 قانون بودجه سال 1400 کل کشور، 352 میلیارد تومان بابت فعالیت های پرورشی و آمور تربیتی، کمک به تامین سرانه دانش آموزی مدارس ایثارگران، فعالیت های تربیت بدنی و ارت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

744 میلیارد از یارانه ها به دانش آموزان رسید

744 میلیارد از یارانه ها به دانش آموزان رسید