مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 13:352021-09-22بين الملل

پکن: آمریکا و انگلیس از همکاری اتمی برای منافع ژئوپلتیکی استفاده می کنند


سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از رفتار دوگانه آمریکا و انگلیس در سوءاستفاده از مسائل اتمی برای منافع ژئوپلتیکی خود، گفت پکن با حیله گری و سیاست های مبتنی بر فشار حداکثری آمریکا مخالف است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ماجراهای معاهده امنیتی-نظامی جنجالی آمریکا، ژائو در این باره توضیح داد: این توافق بار دیگر اثبات کرد که آمریکا و انگلیس استانداردهای دوگانه ای را اتخاذ می کنند تا از همکاری های اتمی به عنوان ابزاری برای منافع ژئوپلتیکی خود استفاده کنند .

وی درباره تبلیغات منفی واشنگتن علیه پکن در عرصه جهانی نیز تصریح کرد: چین مخالف حیله گری های آمریکا در قبل یا بعد از گفت وگوهای دوجانبه است؛ [حیله گری هایی] که شامل اتهام زنی و تهدید چین به تحریم است .

چاینا دیلی در خبر دیگری به نقل از سخنگوی وزارت خارجه چین نوشت: [پکن] تلاش های آمریکا برای کسب موضع قدرت از طریق فشار حداکثری و اتخاذ رویکردی تحقیرآمیز در قبال چین را رد می کند .

هفته قبل بود که سران کشورهای آمریکا،  انگلیس و استرالیا توافقنامه همکاری در حوزه های دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام اعلام کردند.

جو بایدن رییس جمهور آمریکا در این مراسم، گفت: مشارکت دفاعی با بریتانیا و استرالیا، سرمایه گذاری در اتحادها و نوسازی آنها برای مق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پکن: آمریکا و انگلیس از همکاری اتمی برای منافع ژئوپلتیکی استفاده می کنند

پکن: آمریکا و انگلیس از همکاری اتمی برای منافع ژئوپلتیکی استفاده می کنند