مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 12:502021-09-22بين الملل

درخواست عجیب گازی آمریکا از روسیه


اروپا چند هفته ای است که درگیر بحران افزایش قیمت گاز شده و حالا طرف آمریکایی از روسیه خواسته تا صادرات گاز به اروپا را از طریق خط لوله ای که از اوکراین می گذرد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، دولت آمریکا می گوید روسیه باید صادرات گاز به اروپا را از طریق خط لوله ای که از خاک اوکراین می گذرد افزایش دهد تا جلوی بالا رفتن قیمت گاز در کشورهای اروپایی را بگیرد.

  این درحالی است که همین واشنگتن مدت ها تلاش کرد تا جلوی ساخت خط لوله نورد استریم 2 را که قرار است در قالب آن صادرات گاز روسیه به اروپا دو برابر شود را بگیرد.

  آموس هوکستین، مشاور ارشد امنیت انرژی در پروم که بازوی صادرات گاز روسیه به شمار می رود برای ماه اکتبر قرارداد جدید گازی برای صادرات گاز از طریق خط لوله عبوری از اوکراین هم نبسته که این مسئله به نگرانی ها در اروپا دامن زده است.

  هوکستین مسکو را متهم کرده که تلاش می کند از بحران کنونی انرژی در سطح اروپا در راستای سرعت بخشیدن به بهره برداری از خط لوله نورداستریم 2 که به تازگی ساخته شده و با دور زدن اوکراین گاز را از روسیه به اروپا می رساند، استفاده کند.

  این مقام آمریکایی البته می گوید دولت بایدن هنوز هم مخالف بهره برداری از خط لوله نورداستریم 2 است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست عجیب گازی آمریکا از روسیه

درخواست عجیب گازی آمریکا از روسیه