مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 12:252021-09-22پزشكي

مریخ برای سکونت زیادی کوچک است


محققان دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس آمریکا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند مریخ امروزه بر روی سطح خود هیچ آب مایعی ندارد که دلیل این امر ممکن است کوچک بودن آن باشد.

- محققان دانشگاه "واشنگتن" در سنت لوییس آمریکا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند مریخ امروزه بر روی سطح خود هیچ آب مایعی ندارد که دلیل این امر ممکن است کوچک بودن آن باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تی ای، نتایج چندین مطالعه و تجزیه و تحلیل شهاب سنگ های مریخی نشان می دهد که مریخ زمانی غنی از آب بوده است.

علاوه بر آن تصاویر ثبت شده توسط فضاپیمای مدارگرد وایکینگ ناسا و مریخ نوردهای کنجکاوی و استقامت ناسا نیز نشان دهنده حضور دره های رودخانه‎ای و چندین مسیل در مریخ است.

با وجود این شواهد، هیچ آب مایعی در سطح مریخ یافت نشده است و دلیل آن نیز تاکنون نامشخص بوده است.

اما محققان آمریکایی در مطالعه اخیرشان عمیق تر به بررسی این موضوع پرداخته اند و دلیلی محکم برای اینکه چرا سیاره مریخ امروزی با زمین متفاوت است، ارائه داده اند.

کُن وانگ (Kun Wang) استادیار علوم زمین و سیاره ای و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: احتمالا آستانه‎ای در مورد اندازه مورد نیاز سیاره های سنگی برای حفظ آب کافی برای قابلیت سکونت بودن و زمین ساخت صفحه ای با جرم بیش از آنچه در مریخ است، وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مریخ برای سکونت زیادی کوچک است

مریخ برای سکونت زیادی کوچک است