مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 11:552021-09-22سياسي

تداوم تلاش پسا ترامپی کنگره آمریکا برای کاهش اختیارات رییس جمهور


اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ای را معرفی کرده اند که با توجه به عملکرد رییس جمهور قبلی این کشور، اختیارات ساکن کاخ سفید را بیش از پیش کاهش می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه لایحه جدیدی در زمینه کاهش بیش از پیش اختیارات رییس جمهور این کشور ارائه کردند.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، رهبران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا می گویند، این لایحه که قانون محافظت از دموکراسی ما نام دارد، تعادل میان دو بخش قانون گذاری و اجرایی دولت را تحت آنچه در قانون اساسی آمریکا درج شده است، احیا خواهد کرد.

این لایحه، در صورت تصویب در کنگره آمریکا، محدودیت بیشتری برای استفاده رییس جمهور از عفو افراد را موجب شده و رییس دولت را از عفو خودش منع می کند.

رویترز نوشت، علاوه بر این، لایحه ارائه شده، اقدامات علیه مداخله خارجی در رویه های انتخاباتی آمریکا را شامل شده و فعالیت های تبلیغاتی انتخاباتی غیرقانونی توسط مقامات کاخ سفید را منع خواهد کرد.

این لایحه همچنین به اجرا گذشتن حکم احضاریه برای مقامات ارشد دولت، محافظت از بازرسان کل و ناظران و تقویت نظارت بر اعلام وضعیت اضطراری در آمریکا را تقویت خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم تلاش پسا ترامپی کنگره آمریکا برای کاهش اختیارات رییس جمهور

تداوم تلاش پسا ترامپی کنگره آمریکا برای کاهش اختیارات رییس جمهور