مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 11:302021-09-22اقتصادي

ارتقای اعتبار صنعت آزمایشگاهی و هدفمند شدن سرمایه گذاری ها


فقدان بانک های اطلاعاتی معتبر و جامع از توانمندی آزمایشگاهی دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور معضلی است که می تواند اعتبار صنعت آزمایشگاهی را کاهش دهد.

- فقدان بانک های اطلاعاتی معتبر و جامع از توانمندی آزمایشگاهی دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور معضلی است که می تواند اعتبار صنعت آزمایشگاهی را کاهش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجتبی نسب، دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه نبود بانک اطلاعاتی معتبر از توانمندی ها و تجهیزات آزمایشگاهی در کشور موجب می شود که پژوهشگران در انجام پژوهش ها و همچنین صنایع برای انجام فعالیت های تحقیق و توسعه خود، با چالش های گوناگونی مواجه شوند، گفت: این اتفاق تاثیر مستقیمی در کاهش کیفیت خدمات حوزه بهداشت و سلامت دارد.

وی افزود: گاهی این عدم اطلاع باعث شده که با وجود تجهیزات آزمایشگاهی در کشور، برخی از آنها از دیگر کشورها خریداری شود.

این کار یعنی خروج ارز از کشور و سرمایه گذاری موازی برای تجهیزاتی که در کشور وجود دارد و ظرفیت خدمات دهی آنها اطلاع رسانی نشده است.

به گفته نسب، شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در همین راستا و با هدف ارائه تصویری درست و روشن از تجهیزات و تخصص های موجود کشور در حوزه آزمایشگاهی شکل گرفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقای اعتبار صنعت آزمایشگاهی و هدفمند شدن سرمایه گذاری ها

ارتقای اعتبار صنعت آزمایشگاهی و هدفمند شدن سرمایه گذاری ها