مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 11:052021-09-22پزشكي

شایع ترین بیماری های «چشم» را بشناسیم


دبیر علمی سی و یکمین کنگره انجمن چشم پزشکی به تشریح شایع ترین بیماری های چشم پرداخت و گفت: ضعف بینایی، یکی از موارد شایع در کودکان و نوجوانان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، علی طباطبایی،دبیر علمی سی و یکمین کنگره انجمن چشم پزشکی ایران در آستانه برگزاری سی و یکمین کنگره انجمن چشم پزشکی ایران، اظهار داشت: از موارد شایع بیماری های چشم این است که افراد با شکایت سوزش و احساس جسم خارجی در چشم مراجعه می کنند که به علت تغییر اشک، غلیظ شدن اشک و کم شدن آن یا به عبارتی خشکی چشم است.

وی با عنوان این مطلب که از قطره های اشک مصنوعی و پمادهای مناسب برای خشکی چشم استفاده می کنیم، گفت: وجود مژه در چشم یا کج شدن مژه به داخل چشم، اجسام خارجی گیاهی یا فلزی سبب اشک ریزش می شوند که باید به چشم پزشک مراجعه نمود.

طباطبایی ادامه داد:خارش و قرمزی همراه با سوزش و تا حدودی احساس جسم خارجی به علت موارد آلرژی و حساسیت است که نوع بهاره آن به علت آزاد شدن گرده گل ها یا مواد گیاهی است و از اواخر اسفند تا اوایل تابستان ادامه دارد و توصیه می شود افراد در تماس با مواد حساسیت زا نباشند و از عینک های مناسب استفاده کنند و قطره و پمادهای ضد حساسیت و آلرژی نیز توصیه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایع ترین بیماری های «چشم» را بشناسیم

شایع ترین بیماری های «چشم» را بشناسیم