مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 10:302021-09-22اقتصادي

سه دلیل افزایش قیمت تخم مرغ/ مقابله با انحصار،رانت و فساد اولویت نخست دولت باشد


کمبود و گرانی خوراک طیور، کاهش تولید و سوءمدیریت سه عامل افزایش قیمت تخم مرغ است که دولت باید مقابله با انحصار،رانت و فساد در تامین نهاده را در اولویت نخست قرار دهد.

- گزارش میدانی خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس حاکی است قیمت تخم مرغ در ادامه افزایش های گذشته، امروز هر شانه 30 تایی در منطقه 19 تهران 52 هزار تومان و هر عدد  1800 تومان به فروش می رود.

این قیمت نسبت به یک ماه گذشته نزدیک به 50 درصد رشد را نشان می دهد.

بررسی های میدانی خبرنگار فارس نشان میدهد که قیمت ها در مناطق و مغازه های مختلف متفاوت و از شانه ای 48 هزار تومان تا 58 هزار تومان متغیر است، مغازه داران درشتی و کوچکی تخم مرغ ها را در قیمت ها موثر می دانند اما همواره بر اساس یک قانون نانوشته تفاوت زیادی بین قیمت بالا و پایین شهر بوده و مغازه داران گاهی بر اساس جیب مشتری قیمت می گویند.

یک فروشنده در منطقه 19 تهران درباره دلیل افزایش قیمت تخم مرغ گفت: گران می خریم و مجبور هستیم گران بفروشیم، قیمت ها نسبت به گذشته فرق کرده و اکنون در هر شانه 10 هزار تومان گرانتر خریده ام.

بر اساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ 30عددی ساده و بدون بسته بندی برای مصرف کننده بر اساس وزن آن 30 تا 32 هزار تومان تعیین شده است اما قیمتی که فروشندگان می فروشند نزدیک به دو برابر است و ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه دلیل افزایش قیمت تخم مرغ/ مقابله با انحصار،رانت و فساد اولویت نخست دولت باشد

سه دلیل افزایش قیمت تخم مرغ/ مقابله با انحصار،رانت و فساد اولویت نخست دولت باشد