مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 07:302021-09-22سياسي

کارشناس روابط بین الملل: عضویت ایران در سازمان شانگهای یک موفقیت بزرگ دیپلماتیک بود


سازمان همکاری شانگهای به عنوان یکی از سازمانهای فعال در این منطقه می تواند جمهوری اسلامی ایران را در دستیابی به اهداف سیاست خارجی و تامین منافع ملی در این منطقه یاری رساند.

- سازمان همکاری شانگهای به عنوان یکی از سازمانهای فعال در این منطقه می تواند جمهوری اسلامی ایران را در دستیابی به اهداف سیاست خارجی و تامین منافع ملی در این منطقه یاری رساند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اشکان ممبینی، کارشناس روابط بین الملل در یادداشتی با عنوان عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری های شانگهای، برای تامین منافع ملی و فرصتی در جهت بهره مندی از ظرفیت نوشت: نهادهای بین المللی به عنوان یکی از مهمترین بازیگران عرصه بین الملل، در کنار دولتها حائز اهمیت هستند.

بعضی از نظریه پردازان بر این باورند که نهادهای بین المللی می توانند تاثیر مهمی روی رفتار همکاری جویانه کشورها و نظم بین المللی داشته باشند.

آنان ضمن آنکه برای نهادهای بین المللی هویت مستقل در سیاست بین المللی قائل هستند، معتقدند که نهادهای بین المللی، مستقل از منابع قدرت و ترجیحات کشورها، نتایج بین المللی و رفتار کشورها را تعیین می کنند (دهقانی فیروزآبادی، 555:3531 .

) نهادهای فراملی می توانند با ایجاد همگرایی، نقش مهمی را در ایجاد زمینه های همکاری بین المللی به ویژه همکاری بین دول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناس روابط بین الملل: عضویت ایران در سازمان شانگهای یک موفقیت بزرگ دیپلماتیک بود

کارشناس روابط بین الملل: عضویت ایران در سازمان شانگهای یک موفقیت بزرگ دیپلماتیک بود