مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 06:552021-09-22فناوري

آستانه مصرف منصفانه اینترنت چیست؟


میزان ترافیک تعریف شده یا حجم، برای سرویس ها از سوی اپراتور اختیاری است و تحت عنوان آستانه مصرف منصفانه (FUP) تعیین می شود و سقف تعرفه هر گیگابایت اضافه ترافیک بین الملل، - میزان ترافیک تعریف شده یا حجم، برای سرویس ها از سوی اپراتور اختیاری است و تحت عنوان آستانه مصرف منصفانه (FUP) تعیین می شود و سقف تعرفه هر گیگابایت اضافه ترافیک بین الملل، 20 هزار ریال تعیین شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از وعده هایی که در سال های گذشته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات داده شده بود، تبدیل اینترنت ثابت حجمی به غیرحجمی با مصرف منصفانه بود.

با انتشار مصوبه جدید سرویس های پرسرعت غیرحجمی و البته مبتنی بر یک مصرف منصفانه که درواقع سقف این حجم توسط هریک از ارائه دهندگان خدمات اینترنت تعیین می شد، شرکت ها موظفند جزییات مصرف منصفانه خود را به اطلاع مشترکین برسانند.

البته تلاش برای کاهش قیمت اینترنت در ایران در شرایطی است که کارشناسان عقیده دارند اکنون بحث فروش پهن باند در برخی کشورها به سمت رایگان شدن می رود و هزینه دسترسی به پهنای باند اینترنت در اکثر کشورها در حال کاهش است.

درآمد اپراتورها هم در دنیا به سمتی می رود که بر اساس ارائه ی خدمات حاصل شده باشد و نه فروش پهنای باند، به همین دلیل بود که ارائه اینترنت از حجم به سرعت تغییر یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آستانه مصرف منصفانه اینترنت چیست؟

آستانه مصرف منصفانه اینترنت چیست؟