مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 05:552021-09-22ورزشي

کلنگ زنی اولین گود زوران ایران در کرمانشاه


رییس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان کرمانشاه از کلنگ زنی اولین گود زوران کشور در روستای قلعه گینه شهرستان سرپل ذهاب خبر داد.

- زهرا کشتمند در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به کلنگ زنی پنج پروژه ورزش روستایی در استان، اظهار کرد: یکی از این پروژه ها اولین گود کشتی سنتی زوران است که از مدت ها پیش پیگیری هایی را برای احداث آن در استان داشتیم.

وی تصریح کرد: هرچند حدود یک دهه پیش کشتی سنتی زوران به نام کرمانشاه در کشور ثبت ملی شد و اقداماتی هم برای احداث گود آن انجام گرفت، اما وجود برخی مشکلات مانع از تحقق آن می شد.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کرمانشاه ادامه داد: در این راستا ضمن پیگیری ها و مکاتباتی که از طریق ادراه کل ورزش و جوانان استان برای احداث یک گود زورخانه داشتیم، رایزنی های را نیز با نماینده مردم شهرستانهای قصرشیرین، گیلانغرب و سرپلذهاب انجام دادیم که خوشبختانه منجربه نتیجه شد.

وی ادامه داد: در نهایت اولین گود زوران استان در روزهای اخیر با اعتبار یک میلیارد تومان و در مساحت 10*10 متر در روستای قلعه گینه شهرستان سرپلذهاب کلنگ زنی شد.

کشتمند ادامه داد: پس از آغاز عملیات اجرایی احداث این پروژه، برنامه احداث گود زوران در دو شهرستان قصرشیرین و گیلانغرب را نیز در دستور کار قرار داده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلنگ زنی اولین گود زوران ایران در کرمانشاه

کلنگ زنی اولین گود زوران ایران در کرمانشاه