مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 05:452021-09-22پزشكي

افزایش ریسک ابتلا به کرونا در افراد کم خون


ضربان قلب سریع، نفس تنگی، مشکل تنفس هنگام راه رفتن، بالا رفتن از پله ها یا حتی صحبت کردن، سرگیجه، درد قفسه سینه، تورم دست یا پا، رنگ پریدگی پوست، - ناخن، دهان و لثه و همچنین خستگی شدید از جمله شایع ترین علائم کم خونی محسوب می شوند.

افراد با بیماری های زمینه ای بیشتر در معرض درگیری با ویروس جهش یافته کرونا قرار دارند و کم خونی یک بیماری زمینه ای برای ابتلا به کرونا محسوب می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، هنگامی که بدن فردی به اندازه کافی از گلبول های قرمز خون سالم برخوردار نیست، به اصطلاح به بیماری کم خونی (آنمی) دچار شده است.

آنمی به این معنی است که خون دچار کمبود هموگلوبین (Hgb) است، ماده ای حیاتی که بخشی از سلول های قرمز خون (RBC) را تشکیل می دهد و وظیفه انتقال اکسیژن را به تمام سلول ها بدن برعهده دارد.

ضربان قلب سریع، نفس تنگی، مشکل تنفس هنگام راه رفتن، بالا رفتن از پله ها یا حتی صحبت کردن، سرگیجه، درد قفسه سینه، تورم دست یا پا، رنگ پریدگی پوست، ناخن، دهان و لثه و همچنین خستگی شدید از جمله شایع ترین علائم کم خونی محسوب می شوند.

شناسایی کم خونی افراد نیازمند انجام برخی آزمایشات پزشکی است که شمارش کامل خون (CBC) یک آزمایش خون است که سطح هموگلوبین و دیگر ویژگی های گلبول های قرمز را اندازه گیری می کند؛ این آزمایش نه تنها کم خونی ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ریسک ابتلا به کرونا در افراد کم خون

افزایش ریسک ابتلا به کرونا در افراد کم خون