مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 05:152021-09-22سياسي

دفاع در کردستان همچنان باقی است/ نقش کُردها در دفاع مقدس به روایت رهبری


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، مردم مرزنشین کردستان قبل از جنگ تحمیلی، حین جنگ و امروز که بیش از سه دهه از پایان جنگ می گذرد همچنان با ایثار جان از مرزهای این کشور دفاع می کنند.

شجره طیبه انقلاب اسلامی هنوز تا دو ساله شدنش چند ماهی فاصله داشت که دست به صورت زمینی و هوایی حمله کرد و به واسطه همین یک میلیون و 250 هزار نفر آواره شدند.

نقش مردم کردستان در دفاع مقدس کردستان به حقیقت مهد جنگ آوران بی ادعا و گمنامی است که شجاعت و مردانگی در وجود دریایی شان موج می زد و از سحاب غیرت و ایثارشان اخلاص و بندگی باری تعالی می بارد.

وجه تمایز این استان، گمنامی و غریبی بیشتر در سایه جنگ با دشمنان در دو جبهه مرزی و داخلی است، اینها، کردستان را تداعی گر ایثار و غیرت و مظلومیت و سرزمین مجاهدت های خاموش کرد.

کردستان 227 کیلومتر مرز مشترک در چهار شهرستان مریوان، بانه، سقز و سروآباد با کشور عراق دارد و در طول جنگ تحمیلی به صورت مستقیم درگیر جنگ بود، بنابر گفته مسئولان لشکری و کشوری ایران تعداد زیادی از شهدا، متعلق به کردستان بودند.

کردستان مهد اصلی رشادت های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی بوده است،کردستان به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی سرزمین مجاهدت های خاموش است و با تمام توان در برابر دشمن متجاوز ایستاد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دفاع در کردستان همچنان باقی است/ نقش کُردها در دفاع مقدس به روایت رهبری

دفاع در کردستان همچنان باقی است/ نقش کُردها در دفاع مقدس به روایت رهبری