مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 05:152021-09-22اقتصادي

3 میلیون رأس دام کرمان علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شدند


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان از واکسیناسیون بیش از سه میلیون رأس دام استان کرمان علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک خبر داد.

- به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، صدیقه کاظمی نیا اعلام کرد: از ابتدای سال جاری با تأمین واکسن مورد نیاز بیش از سه میلیون رأس دام سبک استان برعلیه این بیماری به صورت کاملاً رایگان واکسینه شده اند.

کاظمی نیا اعلام کرد: طرح واکسیناسیون عمومی و رایگان طاعون نشخوارکنندگان کوچک با حداکثر پوشش صد در صد در جمعیت دام سبک (گوسفند و بز) استان به پایان رسید که در اجرای این طرح از توان و ظرفیت بخش خصوصی و دولتی استان استفاده شد.

وی گفت: همگام با برنامه جهانی کنترل و ریشه کنی طاعون نشخوارکنندگان کوچک و با توجه به هدف گذاری سازمان دامپزشکی کشور در راستای به صفر رساندن رخدادهای بالینی این بیماری در کشور، مقرر شد واکسیناسیون علیه این بیماری به مدت سه سال متوالی صورت پذیرد.

کاظمی نیا در بیان اصلی ترین اهداف اجرای این طرح، چنین گفت: کاهش کانون های بیماری و زمینه سازی شرایط لازم برای ریشه کنی آن در سال های آینده از جمله اهداف اجرای این طرح می باشد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان اعلام کرد: طاعون نشخوارکنندگان کوچک، یک بیماری ویروسی بسیار واگیردار گوسفند و بز است، این بیمار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 میلیون رأس دام کرمان علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شدند

3 میلیون رأس دام کرمان علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شدند