مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 05:102021-09-22اقتصادي

عایدی کشت برنج؛ سود بالادست و ضرر پایین دست!


هرچند از سال های گذشته تاکنون بسیاری بر ممنوعیت کشت برنج در فارس تاکید داشتند و کمبود آب در استان باعث شده تا مسئولان دست به دامان تأمین آب از خلیج فارس شوند اما ظاهرا کشت این محصول در فارس رویه سیری ناپذیر دارد.

- ایسنا/فارس هرچند از سال های گذشته تاکنون بسیاری بر ممنوعیت کشت برنج در فارس تاکید داشتند و کمبود آب در استان باعث شده تا مسئولان دست به دامان تأمین آب از خلیج فارس شوند اما ظاهرا کشت این محصول در فارس رویه سیری ناپذیر دارد.

واگذاری تصمیم گیری برای ممنوعیت، محدودیت یا آزادی کشت برنج در استان ها به کارگروه سازگاری با کم آبی هر استان موجب شد تا داستان خشکسالی و خالی شدن سفره های زیرزمینی در فارس همچنان ادامه داشته باشد.

زمانی که 14 محصول به عنوان جایگزین کشت برنج به مناطقی که کاشت این محصول پُرآب بر در آنها رواج داشت معرفی و ابلاغ شد، شلتوک کاران در فارس هم به دنبال کشت جایگزین رفتند و استقبال خوبی از آن نشان دادند، اما پس از بارش های سال 97 و فروردین 98 همه چیز به یکباره فراموش و روند برنج کاری در استان دوباره از سر گرفته شد.

اگرچه طبق قانون در بالادست حوزه آبی، امکان کشت برنج وجود ندارد اما بالادست حوزه آبخیز طشک و بختگان از آن نقاطیست که طی دو سال اخیر کشت این محصول را افزایش داده اند و امروز منابع آبی را قربانی کشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عایدی کشت برنج؛ سود بالادست و ضرر پایین دست!

عایدی کشت برنج؛ سود بالادست و ضرر پایین دست!