مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 05:052021-09-22پزشكي

ظرفیت قم برای تزریق روزانه 30 هزار دوز واکسن/ اهمیت تبلیغ واکسیناسیون در محله ها


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان از ظرفیت پایگاه های واکسیناسیون قم برای تزریق روزانه 30 هزار دوز واکسن خبر داد و خواستار تشویق بیشتر مردم به واکسینه کردن خود بویژه در فضای محله ها شد.

- سیامک محبی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به آخرین آمار هفتگی نظارت بازرسان بهداشت محیط حرفه ای در استان بیان کرد: این بازدیدها چهار هزار و 921 مورد بازدید، یک هزار و 653 مورد اخطار و 44 مورد نیز غیرفعال سازی را به دنبال داشته است.

وی سپس به فعالیت 18 پایگاه تجمیعی واکسیناسیون با حضور فعال 156 تیم در استان توجه داد و گفت: خوشبختانه با همین تعداد پایگاه، ظرفیت تزریق روزانه 30 هزار دوز واکسن در استان وجود دارد، در حالی که میانگین تزریق روزانه واکسن در استان حدود 12 تا 13 هزار دوز است.

رییس مرکز بهداشت استان همچنین افزود: در حال حاضر استان قم در واکسیناسیون علیه ها، فروشگاه های زنجیره ای و بانک ها از جمله مواردی هستند که رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آن ها کمتر از 75 درصد است.

محبی همچنین میزان استفاده عمومی مردم استان را از ماسک حداکثر 62 درصد اعلام و اضافه کرد: میانگین کشوری رعایت شیوه نامه های بهداشتی، حدود 42 درصد و این رقم در استان قم حدود 50 درصد است، در حالی که میانگین رعایت شیوه نامه ها نباید از 75 درصد کمتر باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت قم برای تزریق روزانه 30 هزار دوز واکسن/ اهمیت تبلیغ واکسیناسیون در محله ها

ظرفیت قم برای تزریق روزانه 30 هزار دوز واکسن/ اهمیت تبلیغ واکسیناسیون در محله ها