مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 04:302021-09-22پزشكي

کنترل بیماری آلزایمر و کاهش علائم تحریک پذیری با داروی گیاهی ملیتروپیک


رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی همزمان با روز جهانی آلزایمر گفت: ملیتروپیک با مهار آنزیم استیل کولین استراز می تواند سبب افزایش کارایی انتقال دهنده استیل کولین شود و در نهایت بیماری آلزایمر در مراحل خفیف و متوسط قابل کنترل قطعی خواهد بود.

- رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی همزمان با روز جهانی آلزایمر گفت: ملیتروپیک با مهار آنزیم استیل کولین استراز می تواند سبب افزایش کارایی انتقال دهنده استیل کولین شود و در نهایت بیماری آلزایمر در مراحل خفیف و متوسط قابل کنترل قطعی خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر رضا غفارزادگان، رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی با اشاره به این که در ایران حدود 8.

5 تا 10 درصد جمعیت سالمندان مبتلا به دمانس هستند و شایعترین نوع دمانس (زوال عقل) آلزایمر نام دارد عنوان کرد: نزدیک به یک میلیون نفر در ایران به بیماری آلزایمر مبتلا هستند که با ورود پاندمی کرونا این تعداد بیشتر شده است.

این بیماری از عوارض دوران کهنسالی است که با بالا رفتن سن و از تخریب سلول های خاکستری حافظه انسان به وجود می آید و متاسفانه با ورود پاندمی کرونا و عوارض آن تعداد افراد مبتلا به آلزایمر در کشور افزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل بیماری آلزایمر و کاهش علائم تحریک پذیری با داروی گیاهی ملیتروپیک

کنترل بیماری آلزایمر و کاهش علائم تحریک پذیری با داروی گیاهی ملیتروپیک