مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 04:252021-09-22اقتصادي

مشکلات زنان توانمند روستای تاریخی و جهانی خرانق چیست؟


زنان توانمند روستای خرانق که بخشی از فرهنگ و اقتصاد متفاوت این روستای تاریخی و مهم کشورمان را رقم می زنند، هنرمندان بافنده پلاس، زیلو، دارایی و کاربافی هستند که امروزه با مشکلات زیادی خصوصا در زمینه تامین مواد اولیه و بازار عرضه روبرو می باشند.

- زندگی معیشتی در روستای تاریخی خرانق که به عنوان کاندیدای روستای هدف گردشگری ایران به سازمان جهانی گردشگری معرفی شده است، بیشتر مبتنی بر اقتصادهای کشاورزی و دامداری است.

البته توسعه معادن در حوالی این روستا نیز امروزه به یکی از اقتصادهای این منطقه تبدیل شده اما یکی از ویژگی های روستای خرانق، زنان توانمند و فعال این روستاست.

در این روستا اغلب زنان در کنار مردان خود مشغول به کار هستند و بعضا در مشاغل کشاورزی و دامداری با همسران خود مشارکت دارند و قالی بافی یکی از دیگر مشاغلی است که زنان این روستاها بر عهده دارند.

امروزه پلاس، زیلو، دارایی و کاربافی نیز جزو مشاغلی است که به این روستا وارد شده و زنان روستای خرانق تبحر خاصی در این مشاغل و هنرصنایع پیدا کرده اند و کارگاه هایی را به طور مستقل راه اندازی کرده یا در خانه هایشان مشغول به کار هستند.

اما این زنان توانمند تولیدکننده و هنرمند هم مشکلاتی مانند سایر هنرمندان دارند که در این باره پای درد دل تعدادی از آنان نشستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات زنان توانمند روستای تاریخی و جهانی خرانق چیست؟

مشکلات زنان توانمند روستای تاریخی و جهانی خرانق چیست؟