مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 21:002021-09-21پزشكي

افزایش خواص دارویی خرفه به کمک نانوفناوری


محققان کشور در یک تحقیق با تلفیق حوزه های نانوفناوری و علوم گیاهان دارویی، موفق به بهبود تولید مواد دارویی مناسب در گیاه دارویی خرفه شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گیاهان دارویی برای محافظت از خود در مقابل عوامل بیماری زا، شکارچیان و همچنین به منظور جذب حشرات گرده افشان، گروه وسیعی از متابولیت های ثانویه را تولید می کنند که همین مواد، خواص دارویی مختلفی را در گیاهان فوق ایجاد می کند.

امروزه از چالش های پیش روی تولید ترکیبات دارویی از عصاره گیاهان وحشی یا کشت شده در مزرعه می توان به دشواری کشت برخی از این گیاهان، خطر انقراض آن ها در اثر بهره برداری بیش ازحد، مشکلات جغرافیایی و تغییرات آب و هوایی اشاره کرد.

کشت درون شیشه ای روش مناسبی برای بهبود تولید این متابولیت ها و غلبه بر چالش های ذکر شده است.

به گفته پژوهشگران، پیشرفت علم کشت بافت گیاهی و تولید ریشه های مویین تراریخته، قدمی مهم در به کارگیری کشت درون شیشه ای برای تولید متابولیت های ثانویه گیاهی به حساب می آید.

سرعت رشد زیاد، بازدهی و پایداری ژنتیکی بالا، زمان کوتاه مورد نیاز برای تولید ترکیبات دارویی و عدم نیاز به تنظیم کننده های رشد گیاهی، چند نمونه از مهم ترین ویژگی هایی هستند که سیستم کشت ریشه های مویین را به روشی ارزشمند و کارآمد برای تولید ترکیبات دارویی بدل کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش خواص دارویی خرفه به کمک نانوفناوری

افزایش خواص دارویی خرفه به کمک نانوفناوری