مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 16:402021-09-21بين الملل

آیا داعش و طالبان به جان هم می افتند؟


از زمان روی کار آمدن طالبان در قدرت گروه تروریستی داعش چندین حمله به این گروه انجام داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، گروه تروریستی داعش مسئولیت بمب گذاری های مرگبار اخیر کنار جاده ای که نیروهای طالبان را در شرق افغانستان هدف قرار داده بود بر عهده گرفت و باعث افزایش احتمال درگیری های گسترده تری بین حاکمان جدید در کابل و رقبای دیرینه آن ها شد.

رشته انفجارهای اخیر در شهر جلال آباد افغانستان خودروهای طالبان را در روزهای شنبه و یکشنبه هدف قرار داد و باعث کشته شدن هشت نفر از جمله نیروهای طالبان شد.

صدای سه انفجار دیگر در روز دوشنبه در این شهر شنیده شد و گزارش های تایید نشده ای از تلفات بیشتر در بین نیروهای طالبان شنیده شد.

طبق گزارشی که آسوشیتدپرس منتشر کرده است، نیروهای طالبان تحت فشار هستند تا عناصر داعش را به عنوان بخشی از تعهد خود به جامعه جهانی برای جلوگیری از انجام اقدام های تروریستی در خاک افغانستان، مهار کنند.

از سوی دیگر در بین افغان های خسته از جنگ این ایده وجود دارد که علیرغم ترس و بدبینی درباره طالبان، حاکمان جدید تا حدی امنیت عمومی را تامین می کنند.

فدا محمد برادر راننده 18 ساله ریکشا که در یکی از انفجارهای روز یکشنبه به همراه پسرعموی 10 ساله اش کشته شد، گفت: ما فکر می کردیم از زمانی که طالبان آمده اند صلح فرا می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا داعش و طالبان به جان هم می افتند؟

آیا داعش و طالبان به جان هم می افتند؟