مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 13:152021-09-21اقتصادي

مشکلات بازار برنج در نامه به رییس جمهور مطرح شد


رییس انجمن برنج در نامه ای به رییس جمهور به مشکلات بازار برنج و رقابت ناسالم شرکت بازرگانی دولتی با فعالان بخش خصوصی اشاره کرده و بر لزوم تامین به موقع کسری برنج برای تنظیم بازار این محصول تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی انجمن وارد کنندگان برنج، عباس توکلی رییس این انجمن با ارسال نامه ای به ریاست محترم جمهور  به مشکلات و هندوستان ظرف دوهفته ) استفاده نشد.

سابقه واردات چهار ماهه قبل از دوره ممنوعیت حاکی از ورود ماهانه 100 هزار تن به کشور بوده که می تواند ادامه یابد لذا نیازی به ورود 100 هزار تن برنج توسط شرکت محترم مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران نیست .

  تفاوت و امتیازی نیز در این زمینه دولت نسبت به بخش خصوصی ندارد کما اینکه بعد روانی واردات مستمر ، از صعود قیمت برنج ایرانی جلوگیری خواهد نمود ، چطور عرضه برنج در دوره ممنوعیت توسط دولت صواب است و به تولید کشور لطمه نمی زند ولی عرضه توسط بخش خصوصی به همان میزان ناصواب می شود؟!! در ادامه تاکید شده است، به نظر می رسد این راه کار نه عملی است و نه اقتصادی بلکه کاملاً سیاسی است .

پیامد جدی که نه تنها این تصمیم  به تنظیم بازار کمک نمی کند که هیچ ، آثار منفی بلند مدت آن غیر قابل جبران و سلسله وار مشکلات را بیشتر خواهد نمود عبارتند از : 1- رقابت ناسالم با بخش خصوصی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات بازار برنج در نامه به رییس جمهور مطرح شد

مشکلات بازار برنج در نامه به رییس جمهور مطرح شد