مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 10:052021-09-21اقتصادي

ابهامات طرح آزادسازی واردات خودرو/ نظام قیمت گذاری باید اصلاح شود


اندیشکده سیاست گذاری امیرکبیر در بیانیه ای 6 ابهام طرح آزادسازی واردات خودرو را تشریح و تاکید کرد که پیش از هر اقدامی، اصلاح نظام قیمت گذاری خودرو باید در دستور کار قرار گیرد.

- خبرگزاری مهر ، اندیشکده سیاست گذاری امیرکبیر پیرامون طرح آزادسازی واردات خودرو در بیانیه ای تاکید کرده است که آزاد شدن واردات خودرو در ازای صادرات موجب خواهد شد که ارزهای حاصل از این بخش در راستای مصارف ضروری به کار گرفته نشده و نیاز جدید ارزی برای کشور ایجاد شود.

متن کامل بیانیه به این شرح است: طرح ساماندهی صنعت خودرو نخستین بار در خردادماه 1398و در مجلس دهم به تصویب رسید.

شورای نگهبان این طرح را در خردادماه 1399 به دلیل مغایرت با بندهای 8 و 9 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و نیز بند 7 سیاست های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، با اصل صد و دهم رد کرد.

اخیراً این طرح مجدداً جهت رفع ایرادات مطرح شده توسط شورای نگهبان و نمایندگان مجلس با اعمال اصلاحاتی در ماده 4 به تصویب رسید.

با توجه به تصویب طرح سامان دهی صنعت خودرو در مجلس شورای اسلامی و چالش های موجود در آن، اندیشکده سیاست گذاری امیرکبیر نکاتی را در این خصوص بیان می دارد: این طرح به طور کلی دو مسیر را برای واردات خودرو مجاز دانسته است به این صورت که هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند اولاً معادل ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابهامات طرح آزادسازی واردات خودرو/ نظام قیمت گذاری باید اصلاح شود

ابهامات طرح آزادسازی واردات خودرو/ نظام قیمت گذاری باید اصلاح شود