مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 10:002021-09-21اقتصادي

دومین واحد بخار نیروگاه ارومیه تا پایان آذرماه وارد مدار می شود


معاون توسعه طرح های برق حرارتی بر لزوم احداث به موقع واحدهای بخار تاکید کرد و گفت: تاخیر در بهره برداری از هر واحد بخار سیکل ترکیبی روزانه هزینه ای معادل با 90 هزار یورو در پی خواهد داشت.

- به نقل از وزارت نیرو، حمیدرضا عظیمی در جریان بازدید از نیروگاه ارومیه با اعلام این خبر افزود: این مجموعه دارای 6 واحد گازی است که قرارداد احداث بخش بخار این واحدهای گازی و تبدیل آن ها به سیکل ترکیبی میان شرکت سرمایه گذار و برق حرارتی منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه احداث سه واحد بخار توسط سرمایه گذار در دستور کار قرار گرفته است، گفت: واحد نخست بخار این نیروگاه مردادماه سال گذشته به بهره برداری رسیده است و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته واحد دوم بخار نیروگاه تا پایان آذرماه و واحد سوم نیز تا خرداد سال آینده وارد مدار خواهد شد.

معاون توسعه طرح های شرکت برق حرارتی پیشرفت فیزیکی واحد دوم بخار نیروگاه ارومیه را حدود 84 درصد برشمرد و افزود: سومین واحد بخار این مجموعه نیز دارای پیشرفت مناسبی است و بایستی نقدینگی لازم تامین و به پروژه تزریق شود.

عظیمی محل تامین منابع لازم برای اجرای این پروژه را از محل سوخت صرفه جویی عنوان کرد و گفت: در مرحله نخست 70 میلیون مترمکعب صورت حساب سوخت صرفه جویی شده واحد نخست بخار نیروگاه به تایید وزارت نفت رسیده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین واحد بخار نیروگاه ارومیه تا پایان آذرماه وارد مدار می شود

دومین واحد بخار نیروگاه ارومیه تا پایان آذرماه وارد مدار می شود