مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 10:002021-09-21سياسي

دیکتاتور بدقواره، دیکتاتور شیک


آشپز صدام می گوید یک بار متوجه شدند که مردم فقیر می آیند از سطل زباله این غذا ها را برمی دارند و می خورند، گارد صدام آن ها را پیدا می کند و با کتک زدن شان حسابی از خجالت آن ها در می آیند تا دیگر کسی هوس نکند غذای به زباله انداخته شده رییس جمهور که مخصوص اوست را بخورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از اعتماد، در داستان ها، رمان ها، فیلم ها و تئاتر های بسیاری دیدیم که فردی از یک مبارز، عدالت طلب و آزادی خواه به یک دیکتاتور تمام عیار تبدیل می شود.

در تاریخ هم کم ندیده ایم، قدرت یکی از مهم ترین مولفه های تاثیرگذار در چیستی و هستی آدمی است؛ به زعم بعضی از متفکران همچون نیچه که مهم ترین رانه آدمی است.

آدمی بعد از تصاحب قدرت دیگر آدمی قبل از گرفتن قدرت نیست.

پهلوان اخلاقی ای می خواهد که پس از تصاحب قدرت، خویش نگهداری داشته باشد، به خصوص اگر اینکه فرد قبل از به قدرت رسیدن سال ها مقاومت و مبارزه کرده باشد، کندن از تمام نفرت ها و انزجار هایی که مدت ها با آن عجین شده و بخشی از آن نفرت ها، سوق دهنده به سمت مبارزه بوده کار سترگی است.

کسی همچون نلسون ماندلا می خواهد که حتی بعد از تحمل چند دهه شر و رنج، عاری از کینه و انزجار باشد.

توصیه عالمان سیاستی که دغدغه دیکتاتوری را دارند، این است که به استثنائات دلخوش نباشیم و سرنوشت آدم ها را به خوش بینی نسبت ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیکتاتور بدقواره، دیکتاتور شیک

دیکتاتور بدقواره، دیکتاتور شیک