مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 07:302021-09-21سياسي

چرا برخی معتقدند اسلام دین خشونت است؟


منصورنژاد ضمن اشاره به دو دسته نظریات درباره جایگاه جنگ و صلح در دین اسلام تصریح کرد: من همانطور که قبول ندارم اسلام دین خشونت است، این را هم قبول ندارم که هرچه در قرآن است رحمت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایکنا، سی ام شهریورماه مصادف با بیست و یکم سپتامبر، روز جهانی صلح است.

مسئله صلح در دین اسلام و قرآن کریم از جایگاه ویژه ای برخوردار است و علاوه بر آیات قرآن، سیره پیامبر اسلام نیز گواه این مدعی است.

با این وجود، همواره در طول تاریخ افرادی بودند و هستند که در اثر برخورد ظاهری و گزینشی با آیات قرآن، قرائتی توأم با خشونت از اسلام ارائه کرده اند و به کمک رسانه های جمعی تصویری تاریک و خشونت بار از دین اسلام به نمایش گذاشتند.

در ادامه گفت و گو با محمد منصورنژاد، نویسنده، دین پژوه و مسئول کمیته دین پژوهی انجمن علمی مطالعات صلح ایران را می خوانید: حجم زیاد آیات جهاد در قرآن کریم که بیشتر آنها در دستور به جهاد صراحت دارند موجب شده است دین اسلام با قرائتی خاص به عنوان دینی پر از خشونت معرفی شود.

به نظر شما چطور می توانیم بین آیات جهاد و آیات صلح در قرآن جمع کنیم؟سوال روشن است؛ با توجه با آیات کثیر جهاد چطور می شود گفت اسلام دین صلح است؟ اولا باید دید توجه به جنگ یا صلح از نگاه قرآنی و اسلامی چه جایگاهی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا برخی معتقدند اسلام دین خشونت است؟

چرا برخی معتقدند اسلام دین خشونت است؟