مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 07:252021-09-21اقتصادي

470 تن انواع گیاهان دارویی در مزارع کشاورزی قزوین تولید شد


محمد پیله فروش مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تولید 470 تن انواع گیاهان دارویی در ‏سال جاری در مزارع کشاورزی این استان خبر داد.

‏ - پیله فروش افزود: در حال حاضر 550 هکتار از مزارع کشاورزی استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد.

وی اظهار داشت: بیشترین تولید گیاهان دارویی در استان به میزان 440 تن ‏مربوط به گل محمدی، سماق، گل گاو زبان، اسطوخودوس، کالاندولا، بیدمشک، آویشن، و مابقی به گیاهان دارویی یکساله مانند زیره موسیر و سایر گیاهان دارویی ‏است.

پیله فروش اضافه کرد: همچنین گیاه ارزشمند و صادراتی زعفران با تولید 220 کیلوگرم و سطح زیر‏کشت 91 هکتار و 8000 مترمربع  از جمله ‏گیاهان دارویی تولید شده در مزارع کشاورزی استان است.

‏ مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استان قزوین به لحاظ دارابودن مناطق مستعد و اقلیم های مختلف از گرم ‏و خشک تا مدیترانه ای، قابلیت کشت انواع مختلف گیاهان دارویی را دارد.

‏ پیله فروش به اهمیت کشت گیاهان دارویی در استان اشاره کرد و ‏گفت: ایجاد اشتغال و کمک به معیشت کشاورزان، اثرات مفید زیست محیطی با توجه به کم آب ‏بر بودن کشت آن ها، کمک به اقتصاد کشور از طریق صادرات گیاهان دارویی، توسعه صنایع ‏جانبی وابسته مانند تولید داروهای گیاهی، صنایع عطر و ادکلن و صنایع آرایشی بهداشتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

470 تن انواع گیاهان دارویی در مزارع کشاورزی قزوین تولید شد

470 تن انواع گیاهان دارویی در مزارع کشاورزی قزوین تولید شد