مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 07:152021-09-21اقتصادي

بازار صد ساله پسته ایرانی در تصاحب آمریکا و ترکیه


نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با بیان اینکه بازار پسته ایرانی توسط پسته ترکیه و آمریکا به تصرف در آمده است، گفت: 100 سال پسته ایرانی در بازارهای جهانی عرضه می شد اما متاسفانه به واسطه بی برنامه گی ها بازارهای جهانی را از دست داده ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خانه ملت، در خصوص وضعیت کشت و صادرات پسته در کشور، گفت: پسته برند شهر رفسنجان بوده و آن را به عنوان طلای سبز معرفی می کنند، این محصول در مقطعی از زمان مختص شهر رفسنجان بود و در حال حاضر با توجه به باغات آن بزرگترین جنگل مصنوعی جهان با وسعت 110 هزار هکتار ایجا شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در اروپا، هند و ترکیه پسته با نام پسته رفسنجان به فروش می رسید و دامغان نیز به عنوان یکی از شهرهای تولید کننده پسته مرغوب معرفی شده و برخی از ارقام آن کیفیت بالاتری از پسته رفسنجان دارد، ادامه داد: در حال حاضر پسته به صورت خاموش از شهر رفسنجان خراج شده و در 27 استان پسته برداشت می شود که جای خوشحال دارد.

بازار صد ساله پسته ایرانی به واسطه بی برنامه گی از دست رفته است وی با تاکید بر اینکه 100 سال پسته ایرانی در بازارهای جهانی عرضه می شد اما متاسفانه به واسطه بی برنامه گی ها بازارهای جها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار صد ساله پسته ایرانی در تصاحب آمریکا و ترکیه

بازار صد ساله پسته ایرانی در تصاحب آمریکا و ترکیه