مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 06:352021-09-21اقتصادي

کاهش 50 درصدی تولید گندم در سرخس


مدیر جهاد کشاورزی سرخس از افت شدید تولید گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: کاهش 80 درصدی بارندگی ها باعث کاهش تولید گندم شد به طوری که کشت دیم اصلا سبز نشد و تولید گندم به روش آبی نیز 50 درصد کاهش عملکرد داشت.

- محمد علی رهنما در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: شهرستان سرخس یکی از قطب های تولید گندم و جو است اما کاهش 80 درصدی بارندگی ها و خشکسالی بی سابقه در منطقه، میزان تولید و عملکرد گندم و جو را بسیار کاهش داد.

رهنما اظهار کرد: بخش اعظم گندم تولید شده در شهرستان سرخس از اراضی دیم است و این شهرستان از مناطق دیم خیز استان است، اما سال جاری به دلیل کاهش چشمگیر بارندگی ها، کشت دیم عملا اصلا سبز نشد و عملکرد اراضی دیم صفر بود.

وی ادامه داد: در کشت گندم به روش آبی نیز از سطح 5000 هکتاری زیر کشت، به دلیل کاهش بارندگی، شاهد افت 50 درصدی عملکرد تولید بودیم به طوری که میانگین برداشت از 3 تن در هکتار به 1.

5 تن در هکتار کاهش یافت.

رهنما مطرح کرد: سال جاری میزان تولید گندم در شهرستان 7000 تن پیش بینی شده بود در حالی که میزان گندمی که به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده، 1000 تن بیشتر نبود و این از اثرات خشکسالی است که میزان تولید را به شدت کاهش داد.

اجرای سیستم های نوین آبیاری و کشت گیاهان کم آب طلب از راهکارهای مدیریت منابع آبی در شرایط بحرانی است وی ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 50 درصدی تولید گندم در سرخس

کاهش 50 درصدی تولید گندم در سرخس