مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 06:252021-09-21بين الملل

انگلیس و آمریکا: ایران به مذاکرات وین بازگردد


وزرای خارجه انگلیس و آمریکا طی دیدار دوجانبه در حاشیه اجلاس سازمان ملل، درباره اتباع بازداشتی در ایران و مذاکرات احیای برجام، ادعاهایی را مطرح کردند.

- ، وبسایت وزارت خارجه انگلیس، با انتشار بیانیه ای به شرح دیدار روز گذشته لیز تراس وزیر خارجه جدید این کشور و آنتونی بلینکن همتای آمریکایی، در حاشیه اجلاس عمومی سازمان ملل متحد پرداخت.

این وزارتخانه در بخشی از این بیانیه مدعی شد که در باب موضوع ایران، طرفین بر لزوم آزادی فوری همه شهروندان بریتانیایی و آمریکایی تحت بازداشت در ایران و همچنین، لزوم بازگشت ایران به مذاکرات برجامی وین توافق کردند.

در باب موضوع افغانستان نیز از لزوم هماهنگی جامعه بین الملل در برخورد با بحران انسانی رو به افزایش این کشور و حصول توافق درباره نحوه تعامل با طالبان سخن گفتند.

این در حالی است که قرار است وزیر خارجه انگلیس با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی نیز در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، دیداری دوجانبه داشته باشد.

انگلیس و آمریکا در حالی از لزوم ازسرگیری گفتگوهای وین سخن می گویند که امیر عبداللهیان بارها گفته است که جمهوری اسلامی ایران از اصل مذاکره استقبال می کند، اما مذاکره برای مذاکره قابل قبول نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگلیس و آمریکا: ایران به مذاکرات وین بازگردد

انگلیس و آمریکا: ایران به مذاکرات وین بازگردد