مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 05:252021-09-21پزشكي

استفاده از ماسک موجب پیشروی سرطان ریه نمی شود


در حالی که گفته می شود، بر اساس نتایج یک مطالعه استفاده طولانی مدت از ماسک ممکن است منجر به پیشروی سرطان ریه شود، اما کارشناسان پزشکی معتقدند که هیچ شواهد علمی ارتباط مستقیم بین استفاده طولانی مدت از ماسک و سرطان ریه را اثبات نمی کند.

- ایسنا/اصفهان در حالی که گفته می شود، بر اساس نتایج یک مطالعه استفاده طولانی مدت از ماسک ممکن است منجر به پیشروی سرطان ریه شود، اما کارشناسان پزشکی معتقدند که هیچ شواهد علمی ارتباط مستقیم بین استفاده طولانی مدت از ماسک و سرطان ریه را اثبات نمی کند.

بر اساس مطلب درج شده در پایگاه داده CoronavirusFacts که به بررسی صحت و سقم مطالب منتشر شده در خصوص ویروس کرونا و بیماری کووید می پردازد، ماسک های صورت در کاهش شیوع کووید نقش اساسی دارند و استفاده از آن برای اکثر افراد ایمن و بدون دردسر است، اگرچه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده استفاده از ماسک را برای کودکان زیر دو سال و کسانی که در تنفس مشکل دارند توصیه نمی کند، اما این ادعا که استفاده از ماسک در ایجاد سرطان نقش دارد، با شواهد علمی پشتیبانی نمی شود.

در ادامه این مطلب گفته شده همه گیری و پیامدهای آن دائما در حال تغییر است و داده هایی که هفته ها یا حتی روزهای قبل دقیق بودند، ممکن است تغییر کند، درنتیجه به یاد داشته باشید قبل از به اشتراک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از ماسک موجب پیشروی سرطان ریه نمی شود

استفاده از ماسک موجب پیشروی سرطان ریه نمی شود