مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 04:552021-09-21اقتصادي

اختصاص فقط 22 میلیون متر مکعب از آب سدهای خراسان شمالی به کشت پاییزه امسال


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی با اشاره به افت شدید آب موجود در سدهای استان گفت: متاسفانه برای کشت پاییزه امسال فقط امکان اختصاص 22 میلیون متر مکعب آب از سدهای استان را داریم.

- مرتضوی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه طبق پیش بینی های هواشناسی کاهش بارندگی ها در فصل پاییز و زمستان امسال نیز ادامه دارد، اظهارکرد: میزان ورودی های آب به سدهای استان طی امسال نسبت به سال گذشته 60 درصد کاهش داشته است.

به گفته وی از سوی دیگر حجم آب موجود در مخازن سدهای استان نیز 40 درصد کاهش یافته بطوریکه هم اکنون آب موجود در سدهای استان 65 میلیون متر مکعب است که این مقدار در سال گذشته 110 میلیون متر مکعب بوده است.

مرتضوی ادامه داد: این شرکت با توجه به اینکه میزان آب در سد بیدواز به شدت کاهش یافته است، نمی توان آبی برای بخش کشاورزی در کشت پاییزه اختصاص داد.

وی ادامه داد: برای سال آبی آینده که از ابتدای مهر ماه امسال آغاز و تا پایان شهریور سال آینده ادامه می یابد، از سد شیرین دره 14 میلیون متر مکعب، از سد غلامان دو میلیون متر مکعب، از سد چندیر دو میلیون متر مکعب و از سد بارزو نیز چهار میلیون متر مکعب به بخش کشاورزی استان اختصاص می یابد.

این مقام مسئول در ارتباط با بارندگی های انجام شده در استان نیز بیان کرد: میزان بارندگی در دوره بلند مدت(30 ساله) 29


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص فقط 22 میلیون متر مکعب از آب سدهای خراسان شمالی به کشت پاییزه امسال

اختصاص فقط 22 میلیون متر مکعب از آب سدهای خراسان شمالی به کشت پاییزه امسال