مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 04:252021-09-21سياسي

پروتزهای عصبی رکاب زنی دانش بنیان به یاری بیماران نخاعی آمد


عوارضی که در افراد مبتلا به ضایعه های نخاعی به وجود می آید، صرفاً حرکتی نیست از این رو طرح کلان ملی پروتز عصبی رکاب زنی برای کمک به این بیماران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اجرای این طرح کلان ملی توسط شرکت دانش بنیان فناوری سامانه های الکترونیک عصبی، نه تنها دانش فنی ساخت پروتزهای عصبی رکاب زنی برای اندام تحتانی فراهم شده است، بلکه توسط شرکت دانش بنیان تولیدکننده این دستگاه ساخت پروتزهای عصبی برای تمرین اندام فوقانی فراهم شده است.

با توجه به این که چنین محصولی مشابه ایران ساخت ندارد و مشابه آن در ایران تولید نمی شود، برای نخستین بار در کشور تولید شده است و تولید آن ضمن ایجاد اشتغال مستقیم برای فعالان این شرکت دانش بنیان، اشتغال در حوزه سلامت و حفظ سرمایه های داخلی با جلوگیری از خروج ارز محقق می شود.

  کمک به بیماران عصبی و عضلانی افرادی که دچار ضایعه نخاعی می شوند، علاوه بر مشکلات حرکتی با عوارض و مشکلات دیگری نیز دست و پنجه نرم می کنند.

این عوارض زندگی را بر این افراد و اطرافیان آنها بسیار مشکل و طاقت فرسا می کند چراکه اگر مفصلی بی حرکت بماند، بعد از مدتی ترشح مواد روان کننده طبیعی در آن قطع شده و شخص به خشکی مفصل دچار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروتزهای عصبی رکاب زنی دانش بنیان به یاری بیماران نخاعی آمد

پروتزهای عصبی رکاب زنی دانش بنیان به یاری بیماران نخاعی آمد