مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 04:052021-09-21بين الملل

فرانسه درباره معامله زیردریایی ها: آمریکا باید توضیح دهد


وزیر خارجه فرانسه گفت، آمریکا باید توضیحات و شفاف سازی های لازم را پس از بهم خوردن معامله زیردریایی ها، به طرف پاریسی ارائه کند.

- فرانسه درباره معامله زیردریایی ها: آمریکا باید توضیح دهد وزیر خارجه فرانسه گفت، آمریکا باید توضیحات و شفاف سازی های لازم را پس از بهم خوردن معامله زیردریایی ها، به طرف پاریسی ارائه کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران در نیویورک گفت، ایالات متحده همچنین باید منافع متحدان اروپایی خود را در نظر بگیرد و هنگامی که جو بایدن و امانوئل ماکرون، روسای جمهوری آمریکا و فرانسه در روزهای آتی دیدار دارند، این شفاف سازی و توضیحات از جانب واشنگتن ارائه شود.

روابط بین فرانسه از یک سو و ایالات متحده و استرالیا از سوی دیگر پس از آنکه استرالیا قرارداد چندین میلیارد دلاری خرید زیردریایی های فرانسوی را لغو و آنها را با زیردریایی های هسته ای آمریکا جایگزین کرد، وارد یک بحران آشکار شده است.

پاریس این موضوع را خیانت و خنجر از پشت توصیف کرده است.

این در حالیست که اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا اخیرا گفت، کشورش قرارداد زیردریایی ها با فرانسه را کنار می گذارد و به جای آن شراکت امنیتی را با آمریکا و انگلیس آغاز خواهد کرد، که شراکتی تاریخی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرانسه درباره معامله زیردریایی ها: آمریکا باید توضیح دهد

فرانسه درباره معامله زیردریایی ها: آمریکا باید توضیح دهد