مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 04:052021-09-21سياسي

چگونگی رفتار با کودکان در زمان از دست دادن والدین


زمانی که کودکان خانواده خود را از دست می دهند احساسات دردناکی از خود نشان می دهند که باید این احساسات را در مقابله با مکانیسم های منفی مدیریت کنیم.

- ایسنا/همدان یک روانشناس در همدان گفت: زمانی که کودکان خانواده خود را از دست می دهند احساسات دردناکی از خود نشان می دهند که باید این احساسات را در مقابله با مکانیسم های منفی مدیریت کنیم.

سید نصرت الله میرمعینی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه از دست دادن خانواده تجربه دردناکی است، اظهارکرد: گوشه گیری های طولانی مدت، عدم مراقبت از خود و یا رفتارهایی که زندگی با او را مشکل می کند؛ نمونه هایی از مکانیسم منفی است که کودک در این زمان از خود بروز می دهد.

وی با بیان اینکه این موضوع به سن کودکان ارتباط دارد، تصریح کرد: کودکانی که سن کمی دارند متوجه اتفاق رخ داده نیستند یا اصلاً مفهوم مرگ را درک نمی کنند و کمی دیرتر می فهمند که با چه تغییرات بزرگی در زندگی روبه رو هستند.

میرمعینی با اشاره به اینکه در کودکان بالای شش سال این داستان کاملاً متفاوت است، افزود: در این سنین، کودکان اغلب آمادگی درک آنچه باعث اختلال به این بزرگی در زندگی روزمره شان شده را دارند و می توانیم این واقعیت تلخ و غم انگیز را برایشان بازگو کنیم تا بتوانند خود را با واقعیت و زندگی جدید وفق دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونگی رفتار با کودکان در زمان از دست دادن والدین

چگونگی رفتار با کودکان در زمان از دست دادن والدین