مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 03:552021-09-21اقتصادي

چقدر واکسن باید تزریق کرد تا کرونا کنترل شود؟


یک اپیدمیولوژیست با بیان اینکه برای کنترل کرونا با واریانت های جدید حدود 85 تا 90 درصد مصونیت در جامعه نیاز است، گفت: آنچه که می توان به طور دقیق اعلام کرد این است که احتمال بروز پیک مجدد بیماری تا زمانیکه واکسیناسیون قابل ملاحظه ای نداشته باشیم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر مسعود یونسیان در گفت و گو با ایسنا، درباره میزان واکسنی که باید تزریق شود تا بتوان گفت که بیماری کرونا در کشور کنترل شده است، گفت: در ابتدا برای واریانت چینی بحث 70 درصد مصونیت مطرح شده بود، اما با این واریانت های جدید به خصوص واریانت دلتا که اکنون در دنیا غالب شده است، حدود 85 تا 90 درصد مصونیت می خواهیم.

حال از آنجایی که واکسن ها به صورت 100 درصد مصونیت ایجاد نمی کنند، بنابراین مقداری زود است که بخواهیم درباره بازگشت به شرایط عادی قضاوت کنیم.

البته ابتلای افراد هم مصونیت ایجاد می کند.

بنابراین افراد مبتلایی که بعد از بهبودی، واکسن دریافت کنند، مصونیت شان قوی تر می شود.

با این حال باید بپذیریم که حدود 85 تا 90 درصد مصونیت، به این معناست که همه جامعه باید مبتلا شده باشند یا اینکه همه جامعه باید واکسن بسیار موثری دریافت کرده باشند.

یونسیان همچنین گفت: به عنوان مثال در فرانسه بیش از 80 درصد از افراد بالای 70 سال واکسینه شده اند و هرچه سن پایین تر می آید، درصد واکسیناس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چقدر واکسن باید تزریق کرد تا کرونا کنترل شود؟

چقدر واکسن باید تزریق کرد تا کرونا کنترل شود؟