مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 03:202021-09-20پزشكي

آزار و اذیت های شپش سر/ مهم ترین مکان های ابتلا به شپش


متخصص بیماری های پوست و مو، چگونگی بروز شپش سر و درمان های آن را تشریح کرد و گفت: تمام افراد خانواده که دچار علامت هستند باید تحت درمان مناسب تحت نظر پزشک قرار بگیرند.

- ، رضا رباطی، با اشاره به اینکه شپش یک انگل کوچک است که حتی با چشم غیرمسلح نیز دیده می شود و به راحتی از فردی به فرد دیگری منتقل می شود، اظهار کرد: از مهم ترین اماکنی که افراد به شپش مبتلا می شوند، مکان های شلوغ و پر تجمع مانند مدارس، مهدهای کودک، پادگان ها، کمپ ها است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه بیماری شپش، نوعی آلودگی انگلی است افزود: شپش دارای تخم هایی به نام رشک است که این رشک ها سفید و یا زرد رنگ هستند.

وی، ایجاد حالت شوره زدگی روی مژه ها یا به وجود آمدن دانه های کوچک کهیری شکل روی منطقه آلوده را از دیگر علائم وجود شپش ذکر کرد.

به گفته رباطی، به طور کلی 3 دسته شپش وجود دارد، شپش سر، تنه و عانه .

شپش های سر معمولاً در پشت گوش و گردن هستند، سرایت پذیری سریعی دارند و در افراد عادی در صورت حضور در محیط های آلوده بروز می کند، اما شپش تنه معمولاً در افراد با سطح بهداشت خیلی کم مانند افراد بی خانمان یا در شرایط خاص بحرانی مانند زلزله و جنگ که امکان رعایت اصول بهداشتی نیست، بروز می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزار و اذیت های شپش سر/ مهم ترین مکان های ابتلا به شپش

آزار و اذیت های شپش سر/ مهم ترین مکان های ابتلا به شپش